מפתחות לניהול זמן אפקטיבי
גנבי זמן חיצוניים: להכיר את האנשים שרגילים להפתיע אותי בבקשות דחופות, ולהעמיד להם גבולות.
גנבי זמן פנימיים: להכיר את ההרגלים שלי
שמקשים עלי לעבוד בצורה אפקטיבית, ולשנות אותם.
תכנון: להקדיש את 5 הדקות הראשונות של
היום לתכנון סדרי עדיפויות וצורת העבודה.
רישום: לרשום
פעם בשבוע את מטרותיך לשבוע הקרוב (מטרה + פרוק לפעולות).
לחשוב
גם על יעדים חודשיים, רבעוניים ושנתיים כדי לא לאבד את נקודת המבט הכוללת.
תחקיר: להקצות כמה דקות, בסוף כל יום, לבדיקה שכל מה שתכננתי אכן בוצע.
תכנון המחר: להקצות כמה דקות, בסוף כל יום, לתכנון יום המחר.
מיקוד: מיון וקביעת סדרי עדיפויות. אבחנה בין חשוב לדחוף. להתחיל את היום
במשימות החשובות ביותר.
תיזמון- הקצאת זמן ריאלית לכל פעילות שקבעתי. זמן התחלה וזמן סיום.
ריכוז משימות: לרכז משימות דומות (טלפונים, תיוק וכיו"ב), ולטפל בהן בבת
אחת.
תגובה מיידית: לטפל בכל מסמך פעם אחת, לקרוא ולזרוק, או לטפל מייד -לפי העניין.
מנוחה: לא לשכוח, להקצות זמן לעצמי – למנוחה, רוגע, משפחה, מילוי המצברים.
יתרון יחסי: מה אני יכול להאציל לאחרים? את מי אני איכול לגייס לעזרתי? לתת לאחרים לבצע
את מה שאין לי בו יתרון יחסי או ידע מספיק.
מודעות עצמי- מתי השעות הכי טובות שלי? מתי השעות "המתות"?
מצבור חירום: לתכנן סטוק - מצבור חירום - של "חורי זמן" לטיפול בבעיות לא צפויות
חיצוניות.
אסרטיביות - זכור, שלפעמים כדי להגיד "כן" לדברים יותר חשובים, צריך להגיד
"לא" לדברים אחרים.
התמדה וחזרה כדי להטמיע את ההרגלים החדשים הם מרכיב חיוני.
GBL
Good –מה היה טוב?
Bad – מה לא היה טוב
ודורש שיפור?
Learning –הפקת לקחים וביצוע פעולות אחרות
כלים לניהול זמן:
רישום שבועי ויומי: רשום את המטלות השבועיות פעם בשבוע. כל יום הסתכל
ברשימה המקורית, ארגן רשימה משופצת, וסדרה לפי העדיפויות (1,2,3).
קביעת זמנים: רשמת את
המטלות החשובות. עכשיו תכנן ביומן מתי תבצע אותן.
קבע יעדים: ועבור עליהם בקביעות כדי לעדכן אותם.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה